Pages

Wednesday, November 2, 2011

Early Birthday Doa :)

Daisypath Wedding tickers

  • Mood:
  • Listening to: Wonderboy - Tenacious D <--- Lagu tema Qi <3
  • Reading: -
  • Watching: American Horror Story Season 1
  • Playing:-
  • Eating: Nasi Lemak <-- Lagi 3 hari je nak majlis, sempat lagi melebarkan waistline ;p
  • Drinking: Coffee
Dalam 3 hari lagi umur saya akan meningkat setahun dan dengan izin Allah s.w.t, dalam 3 hari lagi juga status saya akan bertambah dari anak kepada anak dara orang dan bakal menjadi tunangan orang.

Perasaan saya bercampur-baur. Takut, nervous, risau, gembira, semua ada! Umur bertambah setahun maksudnya setapak lagi langkah menghampiri liang lahad (kalau ditakdirkan umur panjang :3) dan berubah status pula maksudnya....


This is the real steel deal.

Saya tak boleh ber-hu-ha sampai tak hengat dunia. Saya dah tak boleh buat keputusan sendiri tanpa berbincang dengan bakal suami. Saya bakal ada 2 keluarga & bakal bertambah adik-beradik. Saya kena belajar untuk lebih pandai mengambil hati bakal mertua dan ipar, kena lebih mendisiplinkan diri untuk mengurus rumahtangga, belajar untuk taat, lebih sabar & percaya sepenuhnya terhadap seorang lelaki yang bakal menjadi imam saya dunia akhirat serta ayah kepada bakal zuriat saya kelak.

Bersempena dengan hari ulangtahun kelahiran saya, dititipkan nota agar saya tidak lupa sertakan dalam doa-doa saya setiap hari dalam hari-hari yang mendatang.

1. Semoga Allah izinkan segala urusan & perancangan pernikahan saya dan En. Qi berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan atau halangan

2. Semoga Allah semarakkan lagi rasa kasih sayang di antara saya dan keluarga

3. Semoga Allah berkati usaha saya & Qi untuk membina masjid yang dipenuhi mawaddah, warrahmah dan sakinah.

4. Semoga Allah bukakan lagi pintu rezeki buat saya & Qi.

5. Semoga saya dapat membina kerjaya & kewangan yang lebih kukuh

6. Semoga saya dapat meneruskan pengajian saya & meneruskan cita-cita yang tidak kesampaian. Semoga target saya untuk memegang ijazah Masters sebelum anak kedua lahir bakal dimakbulkan oleh Allah

7. Semoga rakan-rakan baik saya & Qi yang masih bersendiri atau bujang bakal dipertemukan dengan jodoh yang baik, beriman dan berakhlak mulia dalam masa terdekat

8. Semoga ukhuwwah yang terjalin akan terus berkembang mekar dengan penuh kasih-sayang & barakah

9. Semoga ibubapa saya dipanjangkan umur dan sempat menimang zuriat-zuriat saya :)

10. Dan yang terakhir, semoga Allah lembutkan hati mereka-mereka yang pernah disakiti oleh saya samada sengaja atau tidak untuk memaafkan saya serta mereka yang pernah menyakiti atau bercakap tentang perkara yang fitnah tentang saya di dalam atau luar pengetahuan saya agar dilembutkan & dibersihkan hati mereka untuk kembali kepada Allah s.w.t serta terdetik di hati mereka untuk menyambung kembali silaturrahim yang putus. Saya tiada hak untuk berdendam atau marah kerana semua tu datang daripada Allah s.w.t :) Saya masih hidup & bernafas ni pun sebab izin Allah.

11. Saya berharap saya akan dapat lebih tekun & khusyuk beribadat.

InsyaAllah.

Kek Birthday impian saya:


Can i? hehe Mau kena pelangkung dengan mak ayah saya.

Any ways, sebelum saya stop menulis entri ni, terimalah satu quote:

Hehehehe

Lots of Love
Diyana

No comments:

Post a Comment